Студенти 3-го курсу спеціальності “Середня освіта (Інформатика)” протягом семестру успішно вивчали дисципліни “Візуалізація інформації” (доцент Власій О.О.) та “Методика навчання інформатики” (доц. Дрінь Б.М.). Однак успішним складанням підсумкових форм контролю та власними розробками студенти та викладачі не обмежилися. Адже case-study, яке застосовувалося при вивченні дисциплін, передбачає практичну реалізацію розробок та втілення їх у реальність. Пошук ідей, обговорення, сумніви, дискусії, подекуди розчарування, яке переходило у ще більшу впертість на шляху до досягнення мети – це все було протягом семестру і навіть після його завершення. Студентам було запропоновано, за бажанням, втілити свої розробки у реальний процес. Сесія позаду, навчання позаду, у всіх канікули, а групка ентузіастів налагоджують процес, обговорюють деталі заходів, критикують та підтримують одні одних. Розробки вдосконалюються, переосмислюються і ще раз вдосконалюються. Хоча у всіх наче вже затверджені фінальні сценарії, роздаткові та рекламні матеріали, але вдосконаленню немає меж. Початкова ідея запросити учнів з учителями у стіни університету на відкритий захід переросла у запрошення провести заходи на базі партнерського ліцею. Диреткорка Угорницького ліцею Івано-Франківської міської ради Петрунів Марії Василівни та вчительки інформатики (наші випускниці – магістри спеціальності Середня освіта “Інформатика”) Степанченко Леся Петрівна та Шакало Наталія Володимирівна завжди готові підтримати навіть найнесподіваніші хороші ідеї. Отже, семестр навчання навіть уже після сесії, на канікулах завершився (впевнена незабутньою) освітньою подією “ІТ-експедиція в Угорницький ліцей”. Ось що з того вийшло.
Настя Глек провела заняття 3D зима для 5-го класу. Виявилося, що створення акаунтів – це не така легка справа. Але до кінця заняття у всіх дітей були тривимірні снігові пейзажі. Кожен з учнів отримав буклет з інструкцією, як зробити перші кроки у світі 3D моделювання, тож усі пішли додому з інструкціями, щоб поділитися з рідними та друзями і продовжувати розпочате.
Катя Гутак провела заняття “IT vs ENGLISH” для восьмикласників. Наше маленьке товариство, яке сиділо на задній парті, було здивоване, наскільки уважно можуть слухати восьмикласники. До кінця заняття у всіх були створені набори флешкарток для вивчення англійських слів. Навіть встигли перевірити одні одних на знання слів з різних тем. Виявляється, необов’язково тричі перепитувати вчителя, якщо в коротенькій інструкції справді все просто і чітко написано. Катю одразу ж запросили на заняття у паралельний 8-А клас.
Творчий тандем Оксани Стеф’юк та Насті Саврич, здавалося б, хвилювався найбільше, адже за дверима 7-го класу було надто шумно (а що тут дивного – то була перерва), до того ж завдання було нелегке – презентувати важливість інформатики у різних професіях. І що ж? Враження перевершили очікування. Байдужих не лишилося. Оригінальна ідея малювання асоціацій з професіями у розробленому авторками логотипі захопила всіх. І після заходу всі ми з цікавістю розглядали малюнки учнів і вгадували, які професії заховані за кожним зображенням.
Христя Федоришин з нетерпінням очікувала свого заходу – Година коду зі створення мобільного застосунку для вивчення нових термінів. Правда, ми очікували з не меншим нетерпінням, адже для школярів ця тема зовсім нова і досвід показав, що завжди сприймається із великою цікавістю. Але…. почалася тривога… Ми не здалися. Очікували, що тривога цього разу швидко мине. Так і сталося. Через півгодини – відбій, і ми всі в очікуванні учнів. Але…Поступило повідомлення про замінування ліцею… Це вже точно не буде швидко. Христя засмутилася, але ми вирішили цю проблему і поглянули на це як на можливість рухатися далі і… вже придумали новий освітній захід. Але – не все зразу. Та ми впевнені – буде цікаво і корисно.
І наостанок, коротенькі фідбеки від учасників дійства:
Настя Глек: “Розробка заходу справді зайняла багато часу і сил, бо придумати всього лиш назву – ще те випробування. Але коли вже починаєш розробляти і глибше занурюєшся в тему, тоді вже не так складно. Було круто, що в будь-який момент у нас була підтримка та поради від наших наставників. От коли вже приходиш в ліцей і розумієш, що зараз будеш проводити захід…одразу думки: “А що якщо все піде не по плану?.. Якщо щось забуду?.. “і таке інше. Але Олеся Орестівна вміє розвіяти всі сумніви й за це я їй дуже дякую❤️. Загалом я в захваті від цієї події та було видно, що учням також було цікаво створювати свою власну “3D зиму”❄️☃️.”
Катя Гутак: “Враження просто неймовірні, ці емоції переповнюють досі. Від задуму і до реалізації цього заходу пройшло немало часу та підготовки. Крок за крок виконувалися завдання і здавалося б – усе готово, але прагнення для покращення ідей та спрощення завдань «не давало спокою». Я дуже вдячна, Олесі Орестівні, оскільки саме вона від початку направляла мої думки і у будь-який момент допомагала🤍 А якщо говорити про сам захід, то переживань та думок було предостатньо : «Чи вдасться?», «Чи будуть учні слухати?», «Чи захочуть виконати завдання?», «А якщо щось піде не так, що тоді?» … Але все пройшло насправді краще, ніж я уявляла: теоретичний матеріал про поєднання англійської мови та інформатики учні слухали дуже уважно, а за виконання завдання взялися з цікавістю і важливо те, що обговорювали завдання та обмінювалися своїми флешкартами одні з одними. При реєстрації та виконанні я не справилася б без допомоги Лесі Петрівни та Наталії Володимирівни, дуже дякую їм, що показали своїм прикладом та порадами щодо організації учнів🥰”
Настя Саврич: “Все пройшло краще, ніж я могла собі уявити! Я дуже хвилювалася перед уроком, бо не знала, як привернути увагу учнів до такої складної теми, як важливість інформатики у різних професіях. Але ми з Оксаною придумали цікавий спосіб презентувати цю тему. Ми створили логотип, у якому було зашифроване слово “ІНФОРМАТИКА” І запропонували дітям у кожному трикутнику малювати свою асоціацію до професій, які ми згадували протягом розмови. Одночасно з усіма ми також малювали, виконували завдання. Ми показали учням 7-го класу наш логотип і запропонували їм вгадати, які професії ми мали на увазі. Це було дуже весело і захоплююче, бо діти активно включилися в гру. Я була дуже рада, що ми змогли зацікавити їх інформатикою і показати їм, як ця наука може бути корисною і цікавою для різних сфер життя. Я думаю, що цей урок був успішним і пізнавальним, і я вдячна Оксані і нашим наставникам за підтримку і допомогу.”
Христя Федоришин: “Щодо свого заходу – не можу нічого сказати, бо тривога і подальше замінування ліцею не дали мені провести годинку коду. Проте, я була присутня на заходах моїх колег: Насті Саврич, Оксани Стеф’юк та Каті Гутак. Учні слухали їх із задоволенням та з цікавістю виконували завдання, які їм потрібно було виконати. Шкода, але “3D зиму” Насті Глек мені не вдалося побачити (адже в той час я була на заході про користь інформатики для різних професій), але вірю, що учням це дуже сподобалося. Це було круто і незабутньо….Дівчатка молодчинки🥰. Дякую Лесі Степанченко та Наталі Шакало за корисні та цікаві вчительські поради, які я неодмінно використаю в майбутньому на практиці. Та звісно, хочу подякувати нашій кураторці за те, що підтримує будь-які ідеї та шукає різноманітні шляхи з розв’язання проблем.”
Леся Степанченко: “Це був справді “шалений” день, проте хочу подякувати студенткам 3-го курсу спеціальності “Середня освіта (Інформатика)” за такі чудові заходи для учнів ліцею. Учнів переповнювали емоції під час заходів. Щиро рада, що адміністрація ліцею та університету завжди підтримує таку співпрацю. ”
Богдан Дрінь: “Я погодився на цікаву пропозицію інтеграції двох предметів, бо вважаю, що такий підхід не тільки допоможе студентам зрозуміти взаємозв’язок та важливість різних дисциплін, але й допоможе відчути на практиці різні аспекти майбутньої професійної діяльності”.
Олеся Власій (затійниця і організаторка цього дійства): “Для мене особисто, це – справжній освітній процес, коли ми працюємо пліч-о-пліч, співпереживаємо разом за процес, множимо досвід викладачів на ентузіазм студентів, забуваємо про оцінювання і …. просто хочемо зробити щось цікаве і хороше для інших. Я щиро радію, що в нас такі студенти, з якими ми – на одній хвилі і можемо втілювати найнесподіваніші ідеї”.
p.s. Ідей для назви одного заходу, який буде об’єднувати настільки різні напрямки, було багато. Це було теж непросто. Але все ж таки: чому саме ІТ-експедиція? Бо це була наша експедиція у шкільний світ, експедиція учнів у світ ІТ, експедиція у неформальну освіту, і як виявилося – у такої експедиції ще багатезно напрямків для дослідження.